Fredag-Lördag

Hej, hann inte med att blogga igår om helgen hade för mycket att göra med plugg inför matte nationella 3c som är på onsdag... Jippie.....

Men i fredags så, jag vad gjorde jag då.... Tog moppen till Linda och glömde kameran hemma :( Men jag red ut med praosarna en sväng på ca 1 timme på Ninja och Elly och Amanda hade Minus och Maja. Vi red till stranden på hafstenberget och sen tillbaka. Det var superfint väder och vindstilla så vi red i vattnet ganska mycket. Sen så åkte vi till gamla gården och hämtade sista rockarden som stog kvar där. 
På vägen hem beställde vi pizza på Strandkanten det är en sommaröppen restaurang på Hafsten SweCamp Resort, och den pizzan slank ner illa kvickt och båda mådde lite halvilla efter det... Men jag drog upp Linda ur soffan och så tog vi och red lite på Bea och Jusette i hagen. Det var första gången efter fölningen och jag tänkte att jag skulle ta snälla Jusette och så fick Linda ta Bea som har lite egna åsikter. Men båda var så sjukt pigga och så började hästarna i hagarna brevid springa och då bockade både Bea och Jusette lite. Men det blev ingen avramling i alla fall och fölisara tyckte väl det var lite konstigt att vi satt på deras mammor, men det var mest roligt att tugga på deras träns....

Sen på Lördag var det ridlekis och alla grupper red barbacka och hade styrövningar. Jag, Corre och Isabella fick för första gången slippa leda samtidigt och de yngre stallisarna klarade det finfint själva!!! :) Så när de ledde första lektionen hann vi göra klart hela stallet med stor-mockning att banta ner bäddarna något. Snart ska ju allt tömmas ut, tvättas och eventuellt målas om. 

Efter ridlekiset tog vi trailern och hämtade Latina, jag har förresten övningskört med trailer, när vi hämtade rockarden på fredagen och när vi körde till för att hämta Latina. På hemvägen med Latina i trailern så fick Linda köra. 
Sen när vi var hemma fick hon bekanta sig med Ninja och jag tror nog de är riktigt bra vänner nu, Latina och Ninja går i en bantarhage, för Latina var go och rund men kommer nog snart bli fin i kroppen med lite mat och motion.


Här kommer helkassa mobilbilder från helgen som ni får stå ut med när jag glömde kameran hemma :P



Badade Maja också i nått specialshampo eftersom hon kliar sig så illa när det är en massa knott och flugor.



Lägger upp fler bilder i ett annat inlägg :)

//Matilda
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0