Charmiga Stampe

Det är så fantastiskt roligt att fotografera fölungar, men det finns stor risk eller det är typ helt säkert att 99% av bilderna är liknande dom nedanför. Att få en fin stillabild där fölet står perfekt är helt omöjligt, eller nästan i alla fall. Jag var såååå nära att få en sån sjukt bra bild på Stampe, när han stog rätt och sträckte ut halsen i en fin båge med öronen framåt. Men preciiis när jag klickar bilden vänder han bort huvudet. Jag försöker då vissla på honom men istället för att bara kolla på mig då så går han fram till mig och vill bli kliad.... 

Men det är väl detta som är charmen med att fota hästar, man har bara ett ögonblick på sig att få den perfekta bilden och då måste allt stämma. 

Min kamera har dock dummat sig lite det senaste med autofokusen, den vill inte fokusera rätt så typ alla bilder jag tog denna gången blev suddiga. Verkligen jättetråkigt för det var många suddiga som skulle ha blivit bra, men man kan ju inte fylla hela datorn med fölbilder heller. Måste skaffa mig en extern hårddisk eller nått liknande, är bara så rädd att den ska gå sönder så alla bilder försvinner. Just nu snor jag utrymme på pappas NAS, men att ladda över blder till den tar så lång tid, det kanske finns något megastort minneskort på typ 1-2TB då hade jag blivit glad, känns inte som dem går sönder så lätt.



//Matilda
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0