Fredag 9/5-14

I fredags efter skolan så hämtade jag först ut mitt körkort på Coop i Lysekil, och sen tog jag bilen till Linda. Det gick bra att köra och det känns så konstigt att köra själv, men det är lätt i alla fall för pappas bil har automatlåda.

Sen när jag var framme så åt vi och fixade stallet. Fölen fick komma ut oxå på em när det var fint väder. När vi släppte ut dem så stannade jag och tog lite kort på dem, för jag ska skicka några bilder till Hästmagazinet! 
Synd är bara att jag ahr tappat bort mitt nikon minneskort och där på fanns massa fölbilder på alla fölen, men nu har jag ju bara på Waldemar och Walle för Wictor är ju hos Ida. Och det andra minneskortet jag har är bara på 2 GB och det räcker bara för ca 200 bilder... 

Så därför tog vi bilen in till Torp och elgiganten för att köpa ett nytt minneskort. Så nu har jag det, ett på 16 GB och det räcker lite längre ;) Men jag får ju inte tillbaka de andra bilderna för det :(

Men när vi vart på Elgiganten så gick vi till IKEA och fikade (försen födelsedagsfika från Linda) och där fick Linda en rabattkupong på en kaffetermos, så vi gick och köpte den sen hittade vi även lite 3 kronors diskborstar och 3 kronos småhanddukar så det kunde vi ju inte låta bli att köpa. Det är ju sånna saker som är bra att ha och går åt som smör.

Vi var oxå tvugna att handla lite kaffe till körkursen som var dagen efter, och sen körde vi till Orust och provred Latina, ett haflingersto som vi nog ska låna över sommaren. 

Efter  det så åkte vi raka vägen hem och tog in fölisarna och Bianca, Anton, Ninja, Fideli, Smilla och Maja. De andra fick sova ute i det fina vädret men hagen som de stog i var lite för blöt tyckte vi, så de fick sova inne. Sen skulle ju Anton och Bianca gå körkursen dagen efter så det var bra att de fick sova inne. 

När vi var klara med allt var kl typ 11 så vi gick in, fixade lite käk och sen la vi oss. :D


Latina
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0