Dressyrträningen 23/5-14

Ja som jag sa igår så var det det bästa träningen någonsin! I alla fall kände jag så och jag tror nog Corre tyckte det med. 


Jag hade Miranda och Corre hade Ninja. Som vanligt altså. Vi började skritta fram själva och jag tränade att Miranda skulle lyssna på mina halvhalter med magen. Det brukar hon inte göra så jag prövade göra på lite olika sätt tills jag fick en effekt. Då tvärnitade hon så fort jag spände in magen och klämde lite med bäckenet!

Vi skrittade nog ca 15 minuter innan Linda kom och då började vi värma i trav. Eftersom Miranda var så mjuk och lugn från början så fanns ju det kvar i traven och jag kunde vända över och göra volter med ett jämnt stöd i handen. Ibland blev hon till och med lite loj så jag fick väcka henne. Det beror nog mycket på att de nu går på sommarbete och sover ute på nätterna! :D Jag e glad så länge hon inte hetsar iväg för ingenting. 

Sen i galoppen så var hon oxå  jättefin, Corre fick till Ninja riktigt bra också. De galloperade lugnt på volt, och det kunde man INTE tro förra sommaren när jag började hos Linda. Då var det mest "utrym banan Corre och Ninja ska galoppera en raksträcka och ingen vet var Ninja svänger!" Hahah

Men nu går Ninja riktigt fint på hackamore och de ska testa Novabett på henne snart också. Man får ju inte tävla på Hackamore i dressyr, det kanske man inte får göra på novabett heller men jag har för mig att reglerna har ändrats för Novabett. 

Men sen galopp i andra varvet fick jag en ännu bättre fattning men lite sämre galopp. Miranda är ju svagare i höger varv och me jag fick jobba lite mer och då blev hon riktigt fin där med.
 Ninja har också lite svårare för höger, men de fick rätt galopp från början och Ninja rusade lite men det fångade Corre upp superbra så de fick en fin galopp där med. 

Sen gick vi över till skänkelvikning på halva långsidorna och sen rida rakt och öka pyttelite resten av långsidan. Här var Miranda omöjligt ännu finare! :D:D:D:D Lite protester från henne i skänkelvikning undan höger men sen vi rakriktning blev det jättebra!!! Jag kollade inte så mycket på Corre men antog att det gick bra för henne med, för hon var väldigt nöjd efteråt. 

Sen gjorde vi en sista övning, Corre gjorde skänkelvikning från A och C ut mot spåret och jag flyttade ut från spåret till medellinjen och sen en halvvolt tillbaka. Det blir som en volt tillbaka åt fel håll och med skänkelvikning, och det är min absoluta favoritövning för det går alltid så bra när jag gör den!

Detta sista gjorde vi bara i ca 5 minuter och sen skrittade vi av och utvärderade passet med varandra och snackade tillbaka om förra sommaren.
Nu är jag supertaggad på att träna, träna och tävla i sommmar! Kanske till och med blir en dressyrtävling, men det får vi se på :P

NI GLÖMMER VÄL INTE ATT ANMÄLA ER TILL RIDLÄGRENA I SOMMAR HOS OSS!
Information om lägrena hittar ni här: http://stalliori.blogg.se/2014/may/ridlager-2014.html

Ni får stå ut med att det är dåliga mobilbilder, men det är i alla fall något :D 
Jag ska klura ut hur jag laddar ner filmer från messenger så kan jag lägga upp det sen oxå på när jag gör skänkelvikning och galoppen!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0