Installerad

Hej!
Matilda här

Det blev lite uppehåll från bloggandet och nu kommer förklaringen.

Hemresan gick bra och inga incidenter hände, vi stannade en gång för att tanka. Acilliano stog jättesnällt när vi tankade men var överlag lite irriterad och arg när vi körde. Då och då påminde han genom att stampa i golvet att han fortafrande inte ville åka släp, men det var inget mer än det. Det kan man i och för sig förstå eftersom han har åkt väldigt mycket trailer den senaste månaden, först importerad ifrån Tyskland till Ida och sen hämtade vi hem han ti
Vi var hemma på gården 04.30 och då lastade vi av han, han gick snällt och fint av trailern och in i boxen. Självklart skulle ju han visa att han var här, men Mirakel som fick bli boxgranne pep mer än vad Acce gjorde. 
Vi tog sedan och packade ur det viktigaste och gick sedan in, vi la oss kl 05,15 och var tvugna att gå upp 07.00 för vi skulle in till ICA Maxi och köpa frukost till en kurs som skulle vara på Lindas jobb. 

Vid 12 tog Linda ut Acce i rundkorallen för att han skulle få jogga av sig lite, han var lite stressig och rätt pigg i början när hon longerade han men efter ett tag lugnade han ner sig så hon kunde leda han och han gick bakom Linda med sänkt huvud och slappt grimskaft (ingen kedja)

Sen vid 2 så åkte jag hem för min bror har fyllt 20 så vi skulle ha lite fest för honom. Jag var med i början när vi käkade mat och semlor men vid 19 så var jag så trött så jag somnade, och vakande igen vid 20.30. Då kollade jag på det som var kvar av Melodifestivalen och sen gick jag och la mig igen. 
 Jag hade glömt min mobiltelefon hos Linda när jag stressade till bussen så på morgonen tog jag bussen till henne igen och då stängslade vi en hage till shettisarna och satte tråd på rundkorallen som är Acce ska stå i. Jag och Tove red även ut en liten sväng med Ninja och Maja, en mysig tur i regnet. Sedan på em åkte Tove, Agnes och Johanna hem, och på kvällen red Linda Acce lite. Bara jogging för att känna på honom, och Linda sa att han är som en dröm att rida. Han skötte sig fint, han testade Linda lite genom att trycka åt sidan när han var uppe nära grinden men gav sig när han kände att det inte var lönt och göra så. 

Igår i det fina vädret red hon på Acce till stranden, han hade tydligen vart lite skraj så hon fick leda honom när han skulle gå på stranden i början men sedan gick det fint. 

Idag ska jag nog ta en buss lite senare ikväll till Linda, för imorgon ska jag hålla i en "förbereda häst för tävling" kurs. Jag ska visa lite hur man rycker, klipper flätar och fixar till en häst för tävling och utställning. 

Acilliano är helt klart den snyggaste, finaste och gosigaste hingst jag träffat!





 
Vi ska ha Acilliano fram till bruksprovet 12 April, där ska Linda rida bruksprov på honom och Liz. Steinfries 435/T, som är den andra hingsten Ida hämtade hem från Tyskland. Sedan ska Acilliano och Liz. Steinfries 435/T stå för att betäcka hos Ida. 
Är det någon som vill åka och kolla på bruksprovet i Skara 12 April så kan vi nog fixa samåkning.


//Matilda


Kommentarer
Annelie Antonsson

Lycka till med kursen, kramiz <3

Svar: Tack mamma :) <3
Stall Liori

2014-02-18 @ 16:05:42


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0