Effektiv dag!!

Hej!!
Jag slutade skolan tidigt idag så tog 12 färjan till Linda.
Linda har ju vart sängliggande med sin luftstrupe inflammation, men fortarande vart tvungen och ta hand om djuren ju.
Lektionerna har varit inställda förutom ridlekis i lördags som Johanna var snäll och var stand in ridfröken.
Så idag hjälpte jag henne och motionerat 8 hästar.
Vår hovisAnna var oxå här en stund hon fyller år idag så hon fick tårta och så fixade hon manikyr på några ponnysar. Hon verkade småpojkarna så när dem var klara släppte vi dem i paddocken så dem kunde rulla sit och busa av sig. Hagarna är inte så mycket att springa i nu när det är så blött... Men dem tyckte de var gött att få motionera sig en kortis, och när dem var nöjda kom de till oss så gick vi tillbaka till stallet.
Då fixade jag och Anna Mirakel och Ninja och red i paddocken över lite bommar. Mirakel har inte haft bommar sedan vi hoppade sist på sensommaren så han gjorde lite roliga skutt i början, men sen gick det fint. Ninja var oxå jättefin och gallopperade på som bara den. Hon kan ha lite svårt med galoppen annars men det märktes inte idag.


knashäst!










Sedan åkte Anna till en kund och Linda som kollat när vi red gick in för o vila lite. Då fixade jag klart stallet och sedan kom Hanna som skulle rida Carla. Men innan så tog vi en liten gofika med kaffe för att pigga upp oss. Eller jag behövde ny energi i alla fall.
Jag tog Miranda och så red vi en stund i paddockn, Carla var fin och avslappnad och Miranda var oxå fin största delen av passet.

Hannas mamma och pappa (och säkert någon mer) har fixat en jättebra "mellanvägg" inne i sadelkammaren så nu ska det väl ämtligen bli ordning på den oxå. Helena grejade lite där inne och satte upp tränshängare på mellanväggen, vi har oxå fått igång täckestvättmaskinen så nu kan vi bli av med vårt tvättberg.

När Hanna åkt hem tog vi in alla hästar och fixade i ordning Acce. Jag skulle rida på honom oxå för han måste mitioneras i tränas inför hingstvisningen 12e April i skara.
Första gången jag red hingst på rikigt (red en hingst i turkiet men de visste jag inte om förens efteråt) och det gick bra. Han testade mig lite på samma sätt som han gjorde med Linda men det slutade han med när jag sa till han. Jag joggade mest runt han så han skulle röra på sig och det gick bra, han är helt fantastisk att rida och på slutet fick ma en helt otrolig känsla när han slappnar av mer. Han har sjukt fina och goa gångarter och man kan inte annat än o älska honom.




Han är STOOOR!! Jag är 176 och han ser fortarande stor ut med mig på... ;) ♥




Så nu var detta allt för mig, skrivit på mobilen och orkar inte läsa o rätta eventuella stavfel...
Sov gott //Matilda


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0