Stallet idag

Idag bär det av till stallet, riktigt trist väder med snöblandat regn och storm. Vi får se om det bli någon ridning idag ifall det lugnar sig, eller i alla fall slutar regna. Det är enda nackdelen med att inte ha ridhus och när man bor på västkusten. Jag trodde jag skulle ha mer ont av att bara kunna rida i paddock eftersom jag innan red på ridskola med två ridhus+en gigantist paddock, men enda gången som man väljer att inte rida är när det regnar+blåser supermycket. Annars har jag ridit eller till och med haft hopplektion i enbart regn så man är blöt in på trosorna, eller i kraftig vind. Men den kombon är inte rolig. 
Visst när ridbanan fryser och det inte finns någon snö så går det ju inte heller så bra att rida men vi försöker göra så att banan håller sig mjuk med "tö utan salt". 

Idag i alla fall så ska jag alldeles strax dra iväg. Sticker tidigare idag då Albin ska följa med och försöka få liv i fyrhjulingen. Förra veckan köpte jag nytt batteri+tändstift och bytte det, men mer kan jag inte göra för jag vet inte hur. 

//Matilda

Detta vädret hade man inte tackat nej till nu!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0