Torsdagslektion 21/5

Hej

I torsdags hade jag min bästa lektion på hela detta året, Corre med Ninja var inte riktigt med på samma noter i början men fick till det bra på slutet och samma med Isabella med Benno. 
Miranda fick även låtsas vara en haflinger för hon fick låna ett haflingershabrak. 

Jag var inställd från början att idag ska det gå bra, och Miranda var verkligen med mig! Även om hon skulle bli jobbig och hetsig skulle jag jobba igenom det och få henne lugn och mjuk igen. Men hon blev inte studsig och hetsade iväg mer än två små gånger, hon var nästan lite slö i början så jag fick driva på. Men det är bara bra med henne för då kommer man till mycket bättre ridning med massa drivning och ben och typ ingen hand förutom ett lätt stöd som de ska vara. Jag red utan stigbylar nästan hela passet och fick en sån fin känsla. Dom två små gånger som hon försökte studsa iväg gasade jag bara på mer framåt och sen samlade upp, då blev hon jättefin igen. Idag har jag träningsvärk i mage, rygg och ljumskar. 


//Matilda
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0