Vardagen tuffar på

Hej, de var ett tag sedan!

Vardagen på Liori tuffar på, inget stort har hänt. I helgen passade jag gården och Albin höll mig sällskap. I fredags joggade jag Miranda, och lördag red vi ut upp till utkiken och igår red vi till stranden. Snön som kom sist jag bloggade när vi tolkade, den försvann dagen efter. Sen kom de lite snö igen som låg i ca en vecka men sen försvann den med, så här har vi bara barmark och mellan 1-5 plusgrader. De är ganska skönt kan jag tycka ändå, jag åkte till Åre v6 och där var de snö till knäna och då fick jag min snödos för denna vintern. Så nu får de gärna bli mer sol och ännu varmare så sommaren kommer igång, igår när vi red till stranden så fick hästarna såklart plaska i vattnet, dem älskar verkligen det, speciellt Jusette.

Vi såg även en person som flög någon sorts skärm, jag såg bara något rött från Lindas köksfönster på utkiken. När jag kollade lite noggrannare såg jag att de var en människa med en skärm som startade därifrån och sedan flög fram och tillbaka brevid berget. Jag såg inte vart han/hon landade sen men hästarna var väldigt nyfikna på den röda skärmen som flög på himlen. 

 

Jag hoppas att de ska hända nått spännande på gården snart, och tror det kommer göra det!
Sommarplaneringen börjar komma igång nu, och jag ska försöka blogga så ofta jag hinner. Men det är sista terminen i åk3 på gymnasiet för min del, massa plugg och det känns som upploppet har startat redan=massa mindre tid för häst och stall. 

Nog om mig detta är en blogg om StallLiori
/Matilda 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0