Hurtigt morgontrim och ponnyridning

Nu på vinterhalvåret blir väl de flesta hästar och ponnysar lite pigga, det blir i alla fall våra, för de rör inte på sig lika mycket i hagen som under vår och sommar. Det är skönt i alla fall att våra hästar är pigga istället för trötta o sega som man ofta tänker sig en ridskolehäst. Stall Lioris ridskola är ju inte som alla andra, hästarna får max gå två lektioner på en dag och då ska en av dem vara en lugn lektion. Sen rids dem aldrig inomhus och det är mycket uteritter så fort ljuset tillåter.

Så efter att de vart lite busiga och pigga igår så stannade jag kvar hos Linda och så körde vi på morgontrim idag av två hästar var. Först ut var Jusette och Miranda, jag red Jusette och Linda red Miranda. Igår när jag red lektion var Miranda lika laddad som en atombomb och därför fick Linda rida henne som känner Miranda utan och innan efter 15 år tillsammans. Det gick bra för oss båda och hästarna fick ur sig energi vilket var målet, sedan tog vi varsin ponny också och trimmade lite på. Jag red Tilda och Linda red Maja. De joggade vi bara och rullade på lite i galopp något varv, totalt 20-30 min. Maja hade massa energi och Tilda var superfin och mjuk

 
 
//Matilda


Kommentarer
Nora Bååth

Alltid roligt att rida ponny :D

Svar: Ja då ganska :)
Stall Liori

2015-03-23 @ 07:50:37
URL: http://norabaath.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0