Torsdag 9/4

Torsdag morgon startade kl 06,00 när alarmet ringde. Jag gick upp hoppade i ridkläderna och jagade upp Linda. Ut för att lägga hö i hagarna och släppa ut hästar. Vid 7 satt vi till häst för morgonträning hos Sofia Carrwik på Stall Änga, de tar ca 20 minuter att skritta till hennes stall som ligger på samma väg in mot vårt stall. 

Jag hade Ninja och Linda hade Fortuna, vädret var med oss i form av strålande sol, lite blåsigt men de gjorde inget. Efter morgonträningen släppte vi hästarna i två rasthagar hos Sofia och åt frukost utomhus, det var väldigt mysigt! 
Sen skrittade vi hemåt igen och Linda åkte till jobbet. 


När Linda åkt så tvättade jag Fortunas svans som hon bajsade ner på hemvägen, sen fick Ninja och Fortuna gå ut och jag tog istället in Miranda. Hon fick fotbada sin vänser framhov eftersom hon har en hovböld där som precis töms ur, samtidigt som hon gjorde de så borstade jag henne så hon fick tillbaka sin bruna färg istället för grå. Jag ryckte även hennes man och tvättade hennes svans. Så hon fick sig en riktig ompyssling.


FÖRE


EFTER


EFTER

När Miranda fick gå ut i hagen igen rullade hon sig (såklart) de första hon gjorde och såg väldigt nöjd ut!
Jag tog ut hästbollen i hagen till Corinn och Stampe, Corinn var jätterädd för den i början men när Stampe gick fram till den med spetsade öron och började smaka på den så vågade sig Corinn fram hon med. 
Stampe tyckte inte bollen var så jätterolig (till min besvikelse) men han bet och sparkade lite på den. efter ca 15 minuter tröttnade han dock. Vi får lägga in den till han när han har blivit lite större så kanske han tycker den är roligare. Anton älskade den bollen när han var föl, han letade upp ploppen hela tiden och drog ur den så all luft gick ur. 
 
Sen var de dags att fixa stallet, mocka, fylla vatten och sopa innan lektionerna började. Hästarna är fortfarande pigga men har lugnat sig lite sen i vintras. Alla lektioner flöt på fint, endast en liten avvikelse när alla shettisar rymde ut i stora sommarhagen och körde shettisrace, men de gick bra tillslut ändå. Mat löser alla problem när de handlar om hungriga shettisar. Det var lite hästbrist så jag red inte min lektion men jag red ju på morgonen. Istället tog jag kort och de tycker ju jag är minst lika roligt. De hade markarbete och alla hästar var väldigt fina, speciellt på slutet. 
Vid 18 kom en ny D-ponny som heter Beno, vi ska låna honom över sommaren. I vanliga fall bor han på Toric Center, en väldigt söt och lugn fux av den grövre modellen. Jag tog ju inget kort på han igår, men Linda tog några med mobilen imorse när hon släppte ut honom.  


Pernillas Clydesdale på ca 180, smidig får man vara om man ska komma upp utan stege.


Jag måste få skryta med min fina fläta som jag gjorde på Nissemannen, min första utbakade fläta någonsin och den höll hela lektionen. Den höll till och med när han gjorde en ponnyskakning tillbaka till stallet. 

INNAN


EFTER - Inte i nyskick men den har inte gått ur!


//Matilda


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0