Blogga blogga

Dålig uppdatering trots att jag har massor av tid över nu när sommarlovet har startat.
Men tror jag klämde in bloggningen emellan när skolplugget var tråkigare, nu finns det 1000 saker jag vill göra men också dela med mig av. Tänker varje kväll när vi hittat på något kul i stallet att detta ska jag blogga om men det orkas aldrig med för när man kommer in från stallet är klockan oftast över 23 och då ska man bara käka och sen sooova. 

Men igår var i alla fall jag och Linda iväg och tävlade på en pay & jump på Tjuvkils Mellangård. Corre, Isabella och Lindas syster Josefin var med som hästskötare/hjälpredor och fotografer.... :P Nelli och Arfwid som rider för Linda var också där och tävlade med Gwen och Chakett. 
Det gick bra för alla tycker jag, Linda hoppade Ninja och det är väl inte Ninjas starkaste gren, hon tyckte ungefär allt var läskigt. Men de kom runt båda rundorna med massvis av övertalning och både Linda och Ninja pustade ut efteråt. Och när de hoppat klart så ledde Corre runt henne och då såg det ut som att hon bad och bönade om att få tävla dressyr istället där det inte finns bommar och läskiga blommor och funktionärer brevid hindrena. 
Sen var det dags för mig och Miranda. Vi skulle hoppa 60cm två gånger som en mjukstart för både häst och ryttare, då jag aldrig har haft ett så långt uppehåll från att hoppa och Miranda inte är 5 år längre även om hon tror det.... ;)
Första rundan stoppade hon på hinder nr 4 som var en oxer gjord av stockar, jag hade väl ställt in mig lite på att hon skulle stoppa men la en volt och då hoppade hon. Sen glömde jag av hinder 5,6 och 7 så hoppade 8,9 och 10 istället och var jättenöjd. 
Andra rundan kom jag ihåg alla hinder.... och då var vi felfria, så vi köpte en rosett till Miranda och hämtade stilprotokollen där jag fick 50.5 stilpoäng första rundan och 57 andra. SUPERNÖJD!

Lägger upp lite bilder, vissa är dålig kvalité på för det var så långt avstånd på, och jag har inte så mycket zoom på kameran så beskärde dem nu i efterhand och då får de bli som det blir. 
 
 
Nya bilder som fotades i helgen på fölisarna kommer i ett annat inlägg!

//Matilda
 
 


Kommentarer
maja

så söt miranda 'är

Svar: Ja visst är hon :)
Stall Liori

2014-08-15 @ 19:28:41


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0