Vakta gården

I fredags tog jag moppen första gången för i år till Linda, riktigt skönt att kunna köra dit själv och inte behöva passa på bussar... Men om exakt en vecka fyller jag ju 18år!! Och då ska jag ju ta körkort, så jag får hoppas att jag har pluggat tillräckligt för att inte kugga på proven. 
Men nog om mig nu...

På fredagen så hämtade jag upp Corre vid bussen med moppen och sen så fixade vi stallet. Jag tog en snabb sväng till Rotan oxå och köpte lite taco saker. Sedan red vi ut en sväng, vi tänkte rida ut en kortis och sen rida lite
på banan. Men det var så fint väder och hästarna och vi tyckte det var roligare ute så vi tog en längre runda istället.

Sen så hade Carla mycket överskottsenergi i hagen och sprang och bet lite på dem andra i hagen så de skulle busa med henne, men det ville ingen så vi tog ut henne till paddocken och där fick hon springa av sig och löshoppa lite. Jag försökte ta kort men kamerans batteri tog slut, så det blev bara 2 hyfsade bilder... 

Sen tog vi ut Fideli också. Hon brukar ha minst lika mkt energi om Carla, men idag var hon inte så pigg så hon fick springa lite men sen så släppte vi ut henne i hagen igen. Då gick jag och Corre in och fixade tacos och innan vi skulle äta så började det bli mörkt så då tog vi in hästarna. Men shettisarna, Anton, Bianca och Ninja fick sova ute. Första natten för i år. Shettisarna har dock sovit ute alla fina dagar sedan Fortuna fölade, de njuter så över att få vara ute! 

Sen på lördagen så kom Linda hem vid ca 11, och sen skulle hon iväg igen vid 13 till Malmö och kolla på en show i Malmö Arena på spanska ridskolan. 
Jag och Corre stannade till 15 och lunchfodrade innan vi åkte hem. Men på dagen så var vi båda för trötta för att rida så vi tog oss an shettisarna och borstade bort "lite" päls... Miramis fällde hur mkt som hellst, och han var jättevarm för det var ju typ 25 grader igår. Så jag tog in han och testade klippmaskinen. Den har inte fungerat det senaste för skären är slöa. Men då gick det att klippa, så jag klippte han på halsen och han tyckte det var superskönt!!! Det blev väl inte jättesnyggt och jämt, men han blev av med pälsen i alla fall och det var det som var meningen.
Dock tog jag inga bilder på han men det kommer väl upp här så småning om. :)

Idag ska det vara barnkalas på gården i det fina vädret. Själv sitter jag hemma och ska plugga matte snart när min pappa kommer hem... Låter mycket roligare att vara på gården men skolan måste man fixa oxå. 


//Matilda


Kommentarer
Hovis-Anna

Shettisarna var så fina! Jag hade tänkt att borsta igenom Pontus igår men det behövdes ju inte ;)

Svar: Haha Miramis vad extra fin, eller hur :PDe fällde så man kunde dra loss päls med händerna :)
Stall Liori

2014-04-27 @ 13:23:41
Maja

Jag fick också vakta gård här hemma när de var i Malmö, hihi tur dom har oss! :)

Svar: Ja vad skulle de göra annars :P
Stall Liori

2014-04-28 @ 21:41:18
URL: http://wildpieces.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0