Fredag 11/4

Nu sitter jag hemma framför datorn och har gått igenom ca hälften av bilderna från helgen. 
Skulle egentligen åkt hem igår kväll men jag orkade inte då, så jag åkte hem nu i morse när Linda körde till jobbet.

Tänkte skriva olika inlägg för de olika dagarna, annars hade det blivit ett superlångt och det blir bara jobbigt att läsa.

Men i Fredags så åkte jag ifrån skolan lite tidigare och så hämtade Glenn mig vid Rotan. Framme i stallet började jag packa ridsaker som jag skulle ha med mig. Kan ju säga att det var inte lite packning jag och Linda lyckades få med oss.... Jag hade en gigantisk sportbag med icke hästkläder och en Newbodykasse med hästkläder. Sen hade jag en fullproppad handväska oxå...

Men när jag packat allt jag skulle ha, och tvättat mina vita ridbyxor på snabbtvätt, så mockade jag ur hos stona med föl som stog inne. Sen lunchade jag alla hästar och sen tog jag och Anna in Acce, för hon skulle rikta några skor som vi tog med oss ifall han skulle tappa en när han visades lös. 

Sen en timme efter jag kom till stallet så slutade Linda jobbet och vi duschade Acces man och svans inför avfärd. Det blev lite stressigt och vi var lite sena som vanligt men vi kom fram till Skara i tid. Lastningen och körningen till Skara gick helt utan problem. När vi var framme så sadlade vi honom direkt och gick med Acce och Steinfries till det stora ridhuset på Axevalla. Där red linda lite på båda hästarna och det gick bra, Maja Erlandsson (blogg: http://wildpieces.blogg.se/) fotograferade och fick en massa fina bilder som jag lägger upp sist i inlägget. 
Jag fotograferade lite också, men har inte riktigt lika bra kamera och är inte lika duktig, så jag fick inte så bra bilder.

När Linda ridit klart så tränade vi på att visa dem för hand också. Jag övade med Wix och det gick jättebra. Fick springa fortare än vad jag först trodde, för han har riktig stor och luftig trav! 

Sen fixade vi lite vid hyrboxarna och packade upp allt som vi skulle ha, gav hästarna en tuss hö och sen åkte vi till hotellet, packade upp och gick ner för att äta. 
Maten var riktigt god men servicen var inte den bästa, tror servitören var ny för han fipplade med allt och glömde massa som vi fick påminna honom om hela tiden.  Efter maten åkte jag och Maja med Ida tillbaka till Axevalla för att ge våra hästar kvällshö. När vi kom tillbaka smörjde jag Acces träns och mina stövlar, Linda blingade sin hjälm och smörjde sina stövlar. Sen gick vi och la oss, jag somnade så fort huvudet landade på kudden.

De fyra nedanstådende bildena är lånade och fotade av Maja Erlandsson på http://wildpieces.blogg.se/ !


//Matilda
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0