Matilda ridlektion-uteritt

Hejsan!


Nu kommer all bloggning på samma gång, bilderna från hoppningen igår kommer i ett annat inlägg.
 All bloggning kommer nog bli på kvällarna för på dagen finns det inget tid och denna bloggen handlar ju inte om vad vi har gjort i skolan, utan om vad som händer på Gård Liori Hafsten.

Idag (måndagar) i alla fall så rider jag (Matilda) lektion, jag sluter alltid 11.20 på måndagar så jag åkte hem till Linda och lagade mat, potatisgratäng m pannbiff. Linda blir alltid lika glad när jag lagar middag för då har hon mat till resten av veckan, och hon säger att hon inte kan laga mat själv... :)
 
Sedan så packade vi ihop lite grejer som vi skulle ha med till stallet bl.a. en sadel till Miranda, när vi kom fram testade vi sadeln och den låg toppen med en kil-padd under. Dock inte snyggaste sadeln men i alla fall bättre än o rida runt i dressyrsadeln hela tiden. Sen tog vi in alla 17 ponnyer, och stallade in dem så vi såg att det fungerade med boxplatserna och så, shettisarna står två och två, det är så gulligt och man hade lätt kunna få in två till för boxarna är verkligen jättestora.

 Efter det kom Hilde och Hovis- Anna, vi kollade i Lindas lägenhet, och Anna kollade på Anton och Maja som har hålväggar och slog fast Mirandas skor lite bättre. :) När Hilde åkte hem så sa Anna att hon måste få komma förbi någon dag och rida på en haflinger, men jag och Linda skulle ju rida ut och kolla vägarna då så vi sa att hon skulle rida med, och det gjorde hon på Jusette. Anna fick låna mina ridstövlar och en hjälm, sen red vi ut. Jag på Miranda, Linda på Fortuna och Anna på Jusette. Det tog ett tag innan vi hittde den rätta stigen som gick rakt upp på berget, bra klättring för hästarna. Vi red ett tag och följde röd stig, sen såg vi att det stog ridstig på en annan skylt så då följde vi den istället. Den ledde rakt ut på en stubbåker men stigen gick lite brevid i en skog med massa sly och grenar. Efter ett tag blev skogen så tight att vi gick ut på stubbåkern och galopperade till grusvägen på andra sidan. Vi hade ingen aning om vart vi va, men följde stigen och när vi kom ner till en större väg såg vi att vi hade ridit ända till infarten till Hafsten vid stora vägen.... Så då fick vi följa asfalten tills vi kom tillbaka, och det var otroligt fint med regnbåge och allt så det knäpptes några mobilbilder.

Stallet i bakgrunden








Bångstyrig Fortuna



























Mitt skratt asså....


Och som ni sett på bilderna så tog vi och badade fötterna på hästarna i havet efteråt, det var supermysigt och Miranda började skvätta med frambenet och då fick jag värsta asgarvet som syns på bilderna... ;)

När vi badat är det en STOR äng på vägen tillbaka till stallet och den galopperade vi över, hästarna fick riktigt sträcka ut och Miranda som vart pigg hela turen blev omöjligt ännu piggare när vi skulle skritta av då :))
Sen slängde vi in hästarna i boxarna och gav dem mat, släppte ut alla ponnysar igen. Sen fick vi åka hem snabbt till Linda så jag kunde slänga mig på moppen för att hinna med färjan hem. 


Nu ska jag sova ni får hoppbilderna till morgonen :))


Godnatt-Matilda





..



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0