Hoppning

Hejsan!
Matilda här.

Kameran åker med till stallet varje dag, och idag var det hoppning på schemat för mig :)

Gick bara en halvtimme i skolan idag, för jag hade redan gjort det som skulle göras i skolan och då fick jag gå hem :)) duktig ja e :))
Så jag cyklade hem åkte och tankade moppen och hann med 10 färjan till Linda.  Väl framme tog jag och körde runt med fyrhjulingen och samlade ihop aggregat, slang, hinderskållor och lite andra saker som var Lindas och låg utspridda i hagar och vid ridbanan (gamla stallet). Sedan efter ett tag kom Kerstin, Lindas mamma som hade vart nere med ett flyttlass på hafsten till Lindas hus. Jag satte igång och gjorde lite käk klyftpotatis och stekt fläskkött :) Linda kom hem från jobbet vid 13.30 och då åt vi och sen packade vi ihop ännu ett flyttlass och körde ner till Hafsten. 
 Men när vi skulle bära in soffan så var den lite för stor för dörren och den kom inte in...... vi försökte vända och vrida men utan framgång. Jag gick och bytte om till ridkläder och tog in o började fixa i ordning Miranda för min lektion. Gick sedan bort till paddocken, byggde fram och började värma upp. När jag ridit fram i ca 20 min hade Linda fortfarande inte kommit, så jag skrittade bort till huset och då var soffpatrullen där. Helena Kampf och Ingvar, de hade fått lyfta av ett köksfönster och skruva av benen på soffan, det var ca 3 cm tillgodo men in kom soffan i alla fall :)

Mianda på gången


SOFFPATRULLEN! Helena, Ingvar och trevlig granne :) (även jag o Miranda i bakgrunden)


LINDAAA i sitt fina söta nya hus :)


Soffpatrullen!



och soffan är INNE!!


Stallet


Gårdsplanen


Hanna Kampf :)


Min skitsmarta vattenbaljefyrhjuling :)


Bensin elverk, tungt som as!
 

Då kunde Linda äntligen följa med bort till paddocken och ha lektion, Miranda var superdupermegaskitpigg och tvekade inte på något, hoppade allt med spetsade öron och riktigt driv framåt. Jag hoppade Tyras övningar som är bra för ryttarens balans och hästens självförtroende, att den ska klara det själv och ryttaren ska inte störa så mycket.  Det var riktigt bra för både mig och Miranda, för Miranda kan ibland bli osäker när hindren blir uppåt 90 cm och jag behöver träna bålstabilitet, balans och sits. I slutet hoppade vi 85 cm och det kändes inte högre än 50, det fanns ingen uns av tvekan hos Miranda, hon hade nog hoppat 1 m oxå om vi höjde. :) 

 Linda tog en massa bilder med min kamera, jag har inte hunnit rensa och redigera något så jag lägger upp fler bilder imorgon. Men bjuder ändå på några som är helt original :) haha







När jag ridit klart och släppt Miranda i hagen, avspolad med gosigt täcke så var kl ca 18.45. Då körde vi hemmåt till Linda. Hemma hos Linda stog min fina moppe som jag hoppade upp på och tog 19.40 färjan hem igen.

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0