Fredag med träning

Hejsan!!!
 
Idag var det träning på Rotan gård. Linda skulle träna för Marianne Höglind Björk, en spuper duktig tränare, Linda red Fortuna och det gick riktigt bra för dem stundvis. De kommer på mer och mer hur dem ska få Fortuna med på noterna, hon kan vara riktigt grining ibland....
 Jag red Miranda själv då, under tiden som Linda tränade. Det gick inte så bra i början för jag red i hoppsadeln, hon var mest springig och stissig. Men när Linda ridit klart så bytte vi till dressyrsadeln och då fick jag till en riktigt bra galoppfattning i varje varv och hon blev mycket lugnare och vilade på stegen mer, efter det nöjde jag mig.

Då var det turbofart till stallet slänga in hästarna i hagen och sen turbofart hem, för Linda skulle på After Work. Jag åkte tillbaka till Hafsten vid 19,00 och satte på Miranda, Minus, Mirre och Carla täcken för natten. Det är dem som är mest frussna, och de är ju inte mer än 4 grader på natten nu... De fick även sitt kraftfoder.

Jag passade även på att ta lite kort, det var fullmåne så det blev sjukt fina bilder. Linda har flyttat till ett sånt vackert och underbart ställe så det är inte klokt. Det är rena rama drömstället, med stora ängar som man får rida på, stubbåkrar, en fin stor paddock, havet 100m från stallet och otroliga skogsstigar, klätterbackar och ja ALLT!! (det ända som går men man inte får klaga på men man skulle kunna önska tak över ridbanan och en lite större sadelkammare) Jag tror egentligen inte att de andra stallisarna har speciellt ont av att det inte finns ridhus och så, det är väl bara jag som är bortskämd och alltid har haft två ridhus + en gigantisk stor paddock. Jag måste vänja mig vid att man inte alltid kan ha lyx lyx. :)

Bjuder på lite bilder från nu ikväll :)


























Det är ite olika ljus på bilderna och det beror ju på att jag ville ha med hästarna på vissa bilder och det fina ljuset med månen och bara siluetter av hästarna på andra. Jag fix mixa lite med inställningarna för jag är inte jättehaj på dem ännu, men det tar sig :))

Nä nu ska jag fortsätta kolla på idol och fredagsmysa med mig själv.
 
Kramar Matilda!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0