Tisdag!

Hejsan!! Matilda här!

Det blir lite dålig bloggning från oss men det är läxor och prov som gör det svårt att hinna med bloggen. Vi gör så gott vi kan och om vi inte hinner skriva något om dagen så försöker vi i alla fall slänga upp lite blandade bilder. :)

Idag i alla fall så red jag med en ministallisgrupp ut på en uteritt, vi hittade en ny mysig skogssväng som gjorde att vi kom ut på asfaltsvägen vid Havstens Camping och Resorts reception. Jag red på Beatrice alias köttbulleponny ;)

Sedan sladdade jag och krattade ner kanterna på banan som Linda slarvat med... Fast jag får väl vara ansvarig för banan ;) Linda har rätt mycket annat och stå i. :) Dock måste vi komma på någon snillesmart lösning för att kunna harva rundkorallen, den är hård som betong. Den måste vi få ordning på innan lovet för på söndag har vi bokat in Ingela Norberg som ska komma och hålla en kurs i hur man arbetar sin häst i en rundkorall. 

Nog om det, när jag sladdat klart banan tog vi in alla ponnyhästar och fodrade för kvällen. Sen körde jag hem på min lilla moped. :)

På fredag är jag där igen, då ska vi få ordning på rundkorallen och klippa först Smilla o sen kanske några andra ponnys om vi hinner, det kommer bli fullt upp för att förbereda allt inför lovet och invigningsveckan. Hoppas ni anmäler er till någon av aktiviteterna på lovet, det kommer bland annat vara centimeterhoppning, hästloppis, massa olika kurser och clinics. Kika in här vettja och ring till Linda om ni vill anmäla er till något!!

Nu kommer blandade bilder från idag!



Och en bild på ponnyskrutten Mirakel som har haft en ganska lång unghästvila, han har vuxit en hel del och fyllt ut kroppen med muskler :)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0