Hoppträning

Schenna!
På eftermiddagen idag så hopptränade jag och Matilda för Linda, jag hade Carla och Matilda hade Miranda!
Det var uppehåll och allt gick super, vi hoppade ett räcke, och oxer som låg tillslut på 80 och både Carla och Miranda var fräscha och pigga och det gick bra alltihop tills himlen öppnar sig och det regnar som jag vet inte vad!
Jag (Linn) var blöt ända in i underkläderna, och allt va blött och äckligt!

Jag och Fina Carla!
 
Jag bjuder även på två fail bilder från idag, haha! 




Efter vi hade ridit så hade en ridgrypp teori och sedan åkte dom hem, när klockan blev halv 6 så kom Anna som skulle ha kurs om hästens beteende och kroppsspråk. Det var väldigt kul och lärorikt!
Vi gjorde blandannat en övning med hästen Smilla för att se hur bra minne hon hade, och de va nog inte den smartaste hästen i stallet,
Och sedan körde vi en till övning som var klickerträning, och det är en slags "knapp" och när man trycker på den så klickar det ganska högt och den är till för att använda som belöning när hästen(även hund och höns) har gjort en grej rätt. Typ om en häst lägger sig ner på kommando så kan man klicka i den och då lär man om hästen att när det klickar så vet den att den har gjort rätt istället för att använda godis.



Sen satte vi lappar på henne, tex så skrev vi hov på en lapp och då skulle Anna berätta varför dom har just dn hov och vad den är bra för osv!


Men nu ska vi gå och sova, och jag och Matilda stannar en tredje natt hos Linda!
Så godnatt och ha det bra !!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0