Fredag 11/10-13

Hejsan! Nu kommer det komma upp tre inlägg om helgen. Fredag lördag bloggar Matilda om och Linn bloggar som igår, Söndag. 

Så i Fredags hade jag och två kompisar Charlotta och Emelie från Lysekil planerat att  dom skulle följa med mig till Linda. (De red för Linda när hon jobbade på Lysekils Ryttarförening, så de ville följa med och hälsa på)
Charlotta har körkort så hon hämtade upp mig och Emelie efter skolan så vi hann med två färjan. 

När vi kom dig så började vi mocka stallet och undertiden kom Karin och Charlotte. Karin som oxå var ridlärare på Lysekil förut och Charlotte som är en av Lindas många bästa vänner ;) Så när vi var klara med stallet så tog vi in hästar och red först en stund i paddocken och sen ut till havet :) Jag red Miranda och Emelie red Minus, vi hoppade några språng och det gick jättebra, Miranda drog på som bara den.

Sen skulle Linda ha tjejkväll och fira inflyttningen till nya gården och huset, tillsammans med Karin, Charlotte och hovis Anna :) Så då drog jag, Charlotta och Emelie till donken för att köpa kvällsmat och chips+dipp för Linda. Sen tog jag med mig Duffy hem för jag ville inte sova ensam :)

  Dagen efter (lördag) följde Emelie med igen då red Emelie på Mirre och vi tog en härlig skogstur som avslutades med lite galopp i paddocken. När Emelie åkt hem kom Linn, Corre och Isabella och en massa småstallisar som skulle tävla på söndagen. De var så duktiga och smörjde och borstade och gjorde knoppar på sina ponnysar som de skulle tävla. :) 


Blandade bilder från fredag och lördag :)
 


//Matilda


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0