clear round på hafsten.

Hejsan på er! Hoppas ni har det bra!

Idag har vi vart i stallet, vissa kom redan vid halv 12, vissa senare på eftermiddagen. Men imorgon (söndag) är det clear round hoppning på hafsten, eftersom KMet på Högås blev inställt så är det flyttat hem till Linda, så alla vi från stall liori som ska va med på tävlingen har varit och fixat tills imorn. 

Vi har putsat sadlar och träns!


Vi har bytt lite schabrak! 


Och flätat så de blir lockigt tills imorn!

Sen så har jag (Linn) ridit Minus, som jag då ska hoppa på tävligen, jag red igenom henne och hoppade nåt skutt för att känna hur hon va eftersom de var ett tag sen jag red henne..
Hon kändes väldigt mjuk och fin, kanske lite pigg, men det är bara bra och hoppas de håller i sig tills imorn ;)
Jag och minus.




Isabella följde även med och red på jusette, fast hon hoppade inte. :)

Sen när vi ridit klart så skulle jag byta schabrak på minus sadel, men visste inte vad jag skulle ta och då kom vi ju på att jag har en låda där jag har mina egna saker, dvs ryktpåse,grimma och schabrak osv.
Så det hämtade jag och testade på Minus, och det passade hyfsat bra så vi kör på röd-vit-blå outfit imorn !






Kolla den här ursnygga mörkblåa tröjan med trycket "Stall Liori" på!
En sånn varsin har vi stora stall tjejer, (inte våra egna men)
Dom hade vi när vi va på Haflinger Riks i Skövde, det är en helg för bara Haflinger där man visar upp sina hästar och även hopp- och dressyrtävling.
Så där hade vi lätt snyggast tröjor ;)


Men iallafall, Alla som vill får självklart komma och kolla på hoppningen imorgon!! Första starten går klockan 10:00, och korv och fikaförsäljning finns!!
 
Hoppas vi ses!





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0