Lektioner

I tisdags red jag lektion på köttbulleBeatrice tillsammans med Pernillaoch lilla clydesdaleMeg...

Vi hade bommar framme och lyckades hitta ett avstånd som passade för en 2m hög Meg häst och ponnyBea. Det gick jättebra och när Bea sprungit av sig lite så fick jag en fin känsla på henne stundvis :) Jag är ju inte van att rida Haflinger för 5 öre men det ska väl ändras.. ;)

Sen igår så drog jag med Emelie Hvid till stallet och vi red lektion för Linda. Emelie på Mirakel och jag på Miranda. det var verkligen ett välbehövligt pass för jag har inte trimmat dressyr på Miranda på jättelänge ;)) Hon var som en exploderande raketbomb hela passet och stel.. Men vi fick lite ordning och jag kom på att ALLLA ridlärare säger fel när dem lär ut när an ska ta en halvhalt. Man ska inte ta en halvhalt och driva utan man ska driva och ta en halvhalt. För varje steg jag driver på Miranda så ökar hon skitmycket och då måste jag vara med direkt med en halvhalt annars går det ju bara snabbare och snabbare.. ;)) Miranda likes;)

För Emelie gick det oxå jättebra, hon fick börja att ta över Carla efter lektionen innan för hon hade vart lite pigg och bockat av Ellen E.L. Så Emelie fick göra några fattningar och galoppa. Dock så var inte Emelie med helt o satt inte riktigt på rumpan i en fattning, så då tog Carla chansen och körde igång med rodeo så Emelie fick tugga lite grus hon oxå.. :) Men upp igen och gjorde några fattningar igen, då var det inga problem :)
 Sen när hon red Mirakel så börjar det med att han drar iväg när vi skrittar fram, han bara stack från ingenting.. Troligen ett hästspöke..... Men sen gick det skitbra för dem!! Mirakel la sig fint i form och bar sig själv, och dem kunde svänga på serpentiner och volt utan att han skulle sticka åt andra hållet. :))




Enad bilden Linda lyckades fånga på mig o Miranda in action, vi var för snabba :))














Hösäck no1


KOLLA FINA!!!






 





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0