Julmarknad

Bloggningen får jag ta tag i nu igen... CORRE OCH ISABELLA jag behöver hjälp, ni får försöka slänga in några bilder ibland :))

I alla fall.

JULMARKNADEN på kungajaktsmuséet åkte vi till förra Lördagen 9/11 och hade ponnyridning. Jag försökte mobilblogga där under lunchen men det fanns ingen täckning ute på västgötaslätten, för älgmuséet ligger på/i vargön en liten bit utanför Trollhättan. 

Fideli, Isabella, Minus och Alexandra + Corree bakom Minus rumpa...
 


I början var det gråmulet och vi var glada så länge det inte regnade, för det började det göra efter ca 2 timmar. Då regnade det konstant hela tiden, och jättemycket! Vi blev genomdränkta allihop och jag bytte jacka två gånger. Till och med mina termobyxor läckte igenom... Glittret på hästarna blev blött och färgade av sig så nu är Minus och Fideli helt rosa i ansiktet. Hahah ;) 

Blött vare ja!!
 


Men det blev lyckat i alla fall och vi höll humöret uppe med brända mandlar och annat gott julgodis. Förtjänsten blev oxå väldigt bra trots regnet och vi speciellt jag shoppade loss på glögg, julgodis och andra fina saker efteråt när ponnysarna var inpackade i trailern. Sedan var det fullt disco i bilen på vägen hem när alla var lite trötta och väldigt blöta. 


Massa ridglada barn!!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0